lørdag 12. mars 2011

Vietnam, Kambodsja

Naa er det litt daarlig her paa bloggsiden, men vi har det fortsatt veldig bra. Har oppholdt oss to uker i Vietnam, hvor vii har faatt med oss hovedstaden Hanoi, fjellbyen Sapa, feriebyen Hoi An og en liten titt paa Saigon.

Sapa er en fjellandsby nord i Vietnam, naer grensen til Kina. Der var det rismarkene som skulle ses, og hvordan den lokale befolkningen levde i fjellene. Vi kom frem slitene etter nattog fra Hanoi og fikk oss noen timer paa oeyet foor vi gikk ut for aa see paa byen. Det foerste som mootte oss var de lokale som gaar inn til Sapa by for aa selge deres haandlagde ting. De spurte om vi ville vaere med aa se paa landsbyen deres og det gjorde vi. Tuslet av gaarde i ett taakete Sapa, gjennom flere landsbyer hvor de bodde ganske saa primitivt. Spennende aa se hvor annerledes folk lever. Fra Sapa dro vi tilbake til Hanoi, for saa aa ta fly til Hoi An, et lite ferieparadis i midten av landet paa oestkysten. Der skreddersydde vi kjoler og sko, festet litt, hadde DVD kveld paa hotellet, solte oss, ble kjent med Coco, en lokal restauranteier som hjalp oss med aa faa prutet ned kjolene, fikset ny telefon til Miriam, kjoerte oss dit vi trengte og leide oss sykler:) Ett fantastisk menneske som du maa treffe hvis du drar til Hoi An (Cocos Restaurant).

Fra Hoi An tok vi fly til Saigon og buss inn til Kambodjsa. En 18 timers busstur, med minimalt med soevn, helt fantastisk:) Na er vi i Siem Riep med Stine, Tine og venninnen til Tine. Studerte med de i Trondheim. I morgen tar vi sykklene fatt og skal sykle rundt i Angkor aa se paa alle templene der. Hoert utrolig mye positivt, saa det blir nok morro:) Blir i Siem Riep i fire- fem dager foer vi forflytter oss inn i Thailand.

Haaper alle har det bra der hjemme:) Bilder kommer senere:)